zondag 15 november 2015

Schetenjacht spel review

speelgoed van het jaar
Sinterklaas en Kerstmis komen er weer aan! Moet jij ook nog inkopen doen voor de feestdagen, dan is dit leuke spel misschien wel iets voor jou. Schetenjacht is een nieuw spel van Goliath voor kinderen van 5 jaar en ouder. Het spelletje is speelgoed van het jaar geworden. Lees snel onze uitgebreide review!

Waar kan ik het spel Schetenjacht kopen?

Wil je ook dit speelgoed kopen? Het Schetenjacht spel is te koop bij speelgoedwinkels, warenhuizen en webwinkels zoals Bol.com, Bartsmit,com, Intertoys.nl, Toysxl.nl, Lobbes.nl, Fun.be, Spellenrijk.nl, Speelgoedshop.nl, Thystoys.nl, Degrotespeelgoedwinkel.nl etc.

Hoe werkt het Schetenjacht spel?

Bij dit nieuwe leuke spel van Goliath gaat het over een onderwerp waarbij kinderen vaak moeten giechelen. En dat is dus gegarandeerd succes! Het spelletje kun je met drie of vier personen spelen. Iedereen krijgt een eigen scheetzak die ze uit het zicht van de anderen moeten houden. Wanneer op de startknop gedrukt wordt, gaat er willekeurig een lampje bij één iemand branden. Deze speler is de schetenlater van de ronde en moet op het knopje drukken, zodat er een scheetgeluid te horen is. In het midden van het ronde bordspel staat een poppetje (de vader) die de scheetgeluiden laat horen.

Nu is het de bedoeling dat alle spelers moeten raden wie de scheet heeft gelaten door een plastic, gekleurde neus in de richting van een speler neer te leggen. De speler die daadwerkelijk op de knop heeft gedrukt, moet dus bluffen en zijn neus naar een andere speler wijzen. Als alle spelers hun neus naar een speler hebben gericht, moet iedereen hun scheetkussen laten zien. Nu weet iedereen wie de echte schetenlater is. Wanneer je het goed hebt geraden mag je een stap vooruit. En de schetenlater mag voor iedere speler die het fout heeft geraden ook een stap vooruit. Het is de bedoeling om als eerste over de finish te gaan.

Hoe ziet het spel Schetenjacht eruit?

Het spelletje ziet er leuk uit! Het bordspel is rond van vorm met in het midden het vader poppetje. Wanneer op een scheetzak gedrukt wordt, komt hier het scheetgeluid uit. De vier scheetzakken zijn met dunne kabeltjes verbonden aan het middenstuk van het speelbord. Er zitten vier kartonnen speelstukken bij voor het speelbord en plastic, gekleurde neuzen. Voordat je het spel gaat spelen moet je even alles in klaarleggen, maar dit is zo gedaan. Er zitten wel kleine onderdelen bij dit spel, dus pas op als je een baby of klein kindje hebt rondkruipen of ­lopen.

Wat is onze ervaring met het Schetenjacht spel?

Dit spel van Goliath is winnaar van speelgoed van het jaar 2015 in de categorie van zes en zeven jaar. Dit is natuurlijk niet voor niks, want het spel is superleuk om te spelen! Door de verschillende scheetgeluiden is het spel al hilarisch om te spelen. Tegelijkertijd moet de schetenlater de ander voor de gek proberen te houden en dat gaat natuurlijk niet altijd zo makkelijk. Mijn kindje is eigenlijk nog best jong voor dit spel, dus die kon zijn lach maar moeilijk inhouden als hij op het knopje had gedrukt. Maar hoe langer je het spel speelt, hoe beter dit gaat. We hebben met dit spel erg veel gelachen en dat is een erg belangrijk element van het spel. Dit verklaart natuurlijk het grote succes van Schetenjacht. Het is voor kinderen verder geen moeilijk spel om te spelen, maar het is gewoon puur plezier. Bij ons zal dit geweldig leuke spel nog vaak op de tafel staan deze winter!

Schetenjacht is echt een superleuk spel voor kinderen! Kinderen moeten proberen anderen voor de gek te houden en dat lukt natuurlijk niet altijd bij het horen van de grappige scheetgeluiden. Het is geen moeilijk spel om te spelen voor kinderen en door de scheetgeluidjes is het eigenlijk constant lachen geblazen. Zoals ik al vertelde gaan we dit leuke spel nog heel vaak spelen. Wat mij betreft dus zeker een aanrader!

+ Superleuk!
+ Niet moeilijk

- Geen

Vooral nu de feestdagen eraan komen zou ik dit speelgoed op tijd kopen. Bij sommige winkels is dit speelgoed namelijk snel uitverkocht. Wil je ook het spelletje Schetenjacht kopen? Klik dan op de knop hieronder. Bij Bol.com zijn ze namelijk nog gewoon op voorraad!

Schetenjacht of een ander leuk spel kopen?
Bestel voor 23.00 uur bij Bol.com en je hebt je spelletje de volgende dag al in huis!

Koop bij bol.com

Algemene informatie Schetenjacht

Merk: Goliath
Type: bordspel
Aantal spelers: van 3 tot 4
Leeftijd: 5 jaar en ouder
Speeltijd: ongeveer 20 tot 40 minuten
Verkrijgbaar: Schetenjacht is te koop bij speelgoedwinkels, warenhuizen en webwinkels zoals Bol.com, Bartsmit,com, Intertoys.nl, Toysxl.nl, Lobbes.nl, Fun.be, Spellenrijk.nl, Speelgoedshop.nl, Thystoys.nl, Degrotespeelgoedwinkel.nl etc.
Prijs: tussen 21,24 en 29,99 euro
Download hier de spelregels van Schetenjacht

Goliath
Goliath is een speelgoedfabrikant die zijn speelgoed internationaal verkoopt. Het brengt voornamelijk spellen en speelgoed op de markt zoals Rummikub, Triominos, Woordzoeker, Wie wat waar, Huis boompje beestje, Stixx, Magic Jinn, Super Sand etc.

Bekijk hieronder een filmpje van Schetenjacht

4 opmerkingen:

Ciska zei