maandag 21 januari 2013

Vtech Mijn Kleine Tamboerijn: speelgoed voor motoriek, taalontwikkeling en zintuigelijke ontwikkeling!


Aangezien ik drummer ben en veel met muziek bezig ben, vind ik het belangrijk dat mijn kind in ieder geval met muziek opgroeit. Het leukste zou zijn als hij spelenderwijs hier mee bezig kan zijn. En daarvoor hebben fabrikanten als Vtech speciaal baby speelgoed op de markt gebracht die op deze wensen ingaan. Een tijdje geleden was ik bij Toys XL en kwam daar, naast een Baby Drum, ook een tamboerijn tegen. Die kon ik natuurlijk niet laten liggen en heb deze meteen gekocht. Lees hieronder wat mijn ervaringen met het product zijn.

Vtech Mijn Kleine Tamboerijn: speelgoed voor motoriek, taalontwikkeling en zintuigelijke ontwikkeling!

Vtech

Vtech is een groot en bekend merk op speelgoedgebied. Het bedrijf is in 1976 opgericht en heeft 36.000 werknemers verspreid over de hele wereld. Vtech heeft in veel landen prijzen gekregen voor hun producten. Ze ontwikkelen technologisch hoogwaardig, educatieve en sprekende speelproducten voor kinderen in alle leeftijdsgroepen. Ze proberen hun producten zo goed mogelijk af te stemmen op het schoolsysteem van het betreffende land. Vtech is constant bezig met het ontwikkelen van nieuwe producten en brengen ongeveer 50 nieuwe producten per jaar op de markt.

Verpakking van de Vtech Baby Drum

Ik heb de doos niet bewaard, maar ik kan me nog goed herinneren dat het product met vele tie rips vast zat aan de kartonnen doos. Ik heb in de afgelopen tijd veel nieuw speelgoed gekocht en vraag me echt af waarom al dat speelgoed zo irritant verpakt is. Het is echt met al het speelgoed dat we tegenkomen. Dat is eigenlijk iets waar ik me wel aan irriteer. De handleiding, die er bij zit, is zeer duidelijk voor zo'n klein stuk speelgoed. Er is duidelijke Nederlandse taal gebruikt en niet zo´n tekst alsof het door Google Translate is gehaald. Die handleidingen kom je namelijk ook weleens tegen, maar in ieder geval niet bij Vtech. De tekeningen en foto's zien er goed en duidelijk uit. Er gaan twee AA-batterijen in het product.

Uiterlijk van dit Vtech baby speelgoed

De stevige plastic tamboerijn is rond met een diameter van ongeveer 11 cm. De dikte is ongeveer 3 cm. De tamboerijn zelf is oranje van kleur, terwijl de plastic belletjes paars, geel en lichtblauw van kleur zijn. De lampjes zijn blauw, groen en rood van kleur. De knop, in de vorm van een ster, is net zoals het eendje, geel van kleur. De tamboerijn voelt erg degelijk aan en ziet er door de kleurtjes vrolijk uit. Aan de linkerkant zit de aan- en uitknop die ook als volumeknop fungeert.


Gebruik en ervaring

Wanneer je het product aanzet, begint het al meteen vrolijk een liedje af te spelen. Alle liedjes zijn in het Nederlands en erg vrolijk en enthousiast gezongen. De vrouwelijke stem vraagt je om met de tamboerijn te schudden. Wanneer je schudt, hoor je een echt tamboerijngeluid en begint het een liedje te spelen. Gezongen liedjes worden met vrolijke zinnetjes afgewisseld. Heel handig voor papa dat er verschillende liedjes in zitten. Zo leer ik er ook weer nieuwe bij. De volgende liedjes zitten in het speelgoed ingeprogrammeerd:
  • Schud de tamboerijn
  • Camptown races
  • Hoedje van papier
  • Klap eens in je handjes
  • Oh Susanne
  • Hop Marjanneke

Ook dit babyspeelgoed van Vtech heeft een handige uitschakelingsfunctie om te voorkomen dat je batterijen snel leeg zijn. Door op de gele ster te drukken activeer je de tamboerijn weer. Wanneer je daarna op de ster drukt, leert het speelgoed je kind tellen. Er wordt een aantal keren op een trommel geslagen, waarna de stem uitspreekt hoe vaak je de trommel hoorde. Het kind leert dus niet alleen zijn motoriek te ontwikkelen met het schudden van de tamboerijn, maar het leert ook tellen. Het is dus een behoorlijk educatief stukje speelgoed. Doordat er veel verschillende liedjes in zitten, verveelt het speelgoed ook niet snel.

Conclusie

Ik vind dit erg leuk baby speelgoed voor een hele goede prijs. De tamboerijn is kwalitatief erg goed. Hij voelt erg degelijk aan, maar ik vind ook het educatieve gedeelte goed. Je kind leert tellen, muziekinstrumenten herkennen en het ontwikkelt de motoriek goed met deze tamboerijn. Er zitten iets minder functies in als bij de Baby Drum, die ook van Vtech is, maar het is dan ook de helft goedkoper. Voor zeven eurootjes heb je een superleuk stukje goedkoop speelgoed. Tevens zijn de automatische uitschakelingsfunctie en de volumeknop zeer handige ingebouwde functies. Ik ben helemaal fan van het speelgoed van Vtech en kan het anderen dan ook echt aanraden!

Pluspunten
+ Degelijk
+ Educatief
+ Uitschakelingsfunctie

Minpunten
Geen


Merk: Vtech
Type: tamboerijn
Leeftijd: vanaf 3 maanden
Verkrijgbaar: (online) speelgoed- en babywinkels zoals Toysxl, Bartsmit, degrotespeelgoedwinkel.nl, Intertoys, Babypark.nl en Prenatal, maar ook bij online warenhuizen als Wehkamp, Bol.com etc.
Prijs: tussen € 7 en € 13



Je speelgoed bij Bol.com bestellen?
Bestel voor 23.00 uur en je hebt je artikel de volgende dag al in huis!





Ben je op zoek naar ander speelgoed van het merk Vtech? 
Dan weet ik zeker dat je de onderstaande artikelen ook leuk vindt om eens door te lezen!

Vtech Baby Drum
- Interactief en spelenderwijs kennis maken met instrumenten, geluiden, liedjes en cijfers

Vtech Dierenvriendjes Telefoon
- Een leuke en leerzame speelgoedtelefoon van Vtech!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...